Тиск у шинах - 4 головні запитання
Велика частина власників автомобілів стверджують, що вони перевіряють показник тиску в колесах тричі на рік - перед далекою поїздкою у відпустку і під час перевзування автомобіля восени та навесні. Насправді це не зовсім правильно. Далеко не всі водії знають, що правильно накачані шини забезпечують безпеку на дорозі та дають змогу протягом тривалішого часу експлуатувати покришки.
Запитання №1: З якою періодичністю необхідно вимірювати тиск у шинах?
У ПДР і рекомендаціях з експлуатації машини зазначено, що перед тим як вирушити в дорогу, слід перевірити її на предмет несправностей. З цього випливає, що під час регулярних поїздок вимірювати тиск необхідно щодня. Водіям з великим досвідом навіть не треба користуватися приладом: вони можуть оцінити накачаність за висотою профілю покришки. Якщо достатнього досвіду немає, то перш ніж кудись їхати, потрібно обійти машину і подивитися, чи немає в шинах проколів. У крайньому разі - хоча б спробувати продавити їх ногою. Якщо вам здалося, що балон труїть повітря, слід не пошкодувати трохи часу і грошей і перевірити свої сумніви в авторемонтній майстерні. Заодно варто виміряти тиск у запасному колесі, бо не можна виключати варіант, що воно стане в пригоді.
Під час сезонного шиномонтажа проконтролювати тиск у шинах потрібно в обов'язковому порядку. Під час перевірки коліс після зберігання скористайтеся манометром. В ідеальному випадку тиск не зміниться, але якщо він зменшиться на 0,2 атмосфери, то це не критично. А ось якщо зміна набагато більша або тиск взагалі відсутній, то похід у шиномонтажну майстерню неминучий. Причиною може стати прокол або несправність ніпеля. Після ремонту буде безпечнішим використовувати шину на задній осі.
Запитання №2: Як можна дізнатися необхідний тиск у шині?
Рекомендації щодо оптимального значення тиску в шинах дає компанія-виробник. Як правило, вони вказані в експлуатаційній інструкції. Також цифри бувають розміщені в автомобілі: з торця дверцят водія, на бічній стійці поруч із місцем водія або на люку бензобака. Зазначена інформація може містити рекомендації щодо типорозмірів, залежність від величини навантаження, тиск по осях.
Запитання №3: Чим загрожує недостатній тиск у шинах?
Ознаки зниженого тиску численні:
- зміна характеру деформування і форми гуми;
- збільшення зони контакту з дорогою;
- зниження ефективності роботи шини;
- збільшення витрати палива;
- швидкий і нерівномірний знос протектора;
- вихід з ладу бічних доріжок.
Якщо спущена шина розташована на керованій осі, спостерігається відведення машини в бік колеса з низьким тиском. Під час високошвидкісної їзди шини надмірно нагріваються, що значно погіршує ходимість.
Запитання №4: Які наслідки перекачування шин?
Зазвичай надмірно накачувати шини воліють автовласники, які страждають на "економність", оскільки при цьому незначно скорочується споживання палива автомобілем (приблизно на півлітра на 100 км). Але ця перевага не перекриває недоліки, що з'являються. Першим з них є менший ступінь поглинання поштовхів на нерівній дорозі. У свою чергу, це негативно позначається на кузовній підвісці.
Перекачування призводить до погіршення зчеплення з дорожнім покриттям. Автомобіль стає менш стійким. Крім цього, зменшується термін експлуатації шини, хоча на перший погляд це може бути не надто помітно. Також треба враховувати, що надмірно накачану шину набагато легше пробити, і протектор починає стиратися нерівномірно. Однак у разі необхідності збільшити завантаженість машини збільшення тиску дає змогу уникнути пробивання шини про обод диска колеса і зробити більш рівномірним знос протектора.