Коли і які зимові шини краще купувати в Україні
Кліматичні умови України передбачають погоду з підвищеною вологістю восени та низькою температурою в зимовий час, унаслідок чого за мінусової температури поверхня асфальту вкривається кіркою льоду або снігу.
На такій дорозі, поведінка машини, "взутої" в літні шини, може бути абсолютно непередбачуваною.
Наприклад, при екстреному гальмуванні або різкому повороті на слизькому асфальті автомобіль може стати некерованим і тим самим створити аварійну ситуацію.
Щоб мінімізувати ймовірність виникнення подібної ситуації, як відомо, потрібно "перевзути" автомобіль у спеціальні зимові шини, з особливим малюнком протектора або шиповані шини.
Шиповані шини
Металеві шипи протиковзання покликані покращувати зчеплення коліс машини з дорожнім покриттям в умовах ожеледиці або снігопаду. Зимові покришки відрізняються від літніх більшою м'якістю, яка забезпечує хороші гальмівні якості автомобіля.
Наприклад, гальмівний шлях однієї й тієї самої машини із зимовими та літніми покришками відрізняється більш ніж на третину. У зимових умовах машина, на зимовій "гумі", рухаючись зі швидкістю 50-60 км/год, під час екстреного гальмування зупиняється через 35-45 метрів, тоді як літні шини подовжують гальмівний шлях на 25-40 метрів.
Говорячи про шиповану гуму, варто відзначити, що шипи ефективні тільки на щільній поверхні крижаного покриву і абсолютно не приносять користі в умовах, коли сніг випав порівняно недавно і ще не встиг покритися кіркою льоду. Крім того, слід пам'ятати що, під час руху по сухому асфальту шипована гума швидко псується - шипи випадають із гнізд, пошкоджуючи поверхню покришки.
Європейський і скандинавський варіанти
Обираючи зимові покришки, слід враховувати, що залежно від малюнка протектора зимові шини класифікують на скандинавські та європейські.
У шин скандинавського типу більш відкритий протектор, на якому знаходиться велика кількість невеликих у формі ромба шашок, які розташовуються, як правило, в шаховому порядку на великій відстані одна від одної.
Такий малюнок протектора добре самоочищається від снігу та льоду, що потрапили.
Недолік таких шин у тому, що вони дуже галасливі, як правило, малюнок протектора у них спрямований. В результаті, протекторні блоки синхронно вдаряють у плямі контакту, створюючи при цьому добре чутний гул.
Європейський тип протектора має здебільшого водовідштовхувальний малюнок протектора. Характерною рисою таких шин є велика кількість водовідвідних каналів, потужні ґрунтозачепи по краях протектора та велика кількістю маленьких прорізів (ламелей).
Основною особливістю автомобільних зимових шин з європейським типом протектора є забезпечення найкращого зчеплення з поверхнею, коли на дорозі талий сніг або багато води.
Всесезонні шини
Крім суто літніх або зимових шин існує ще й всесезонні покришки. Такий варіант у деяких кліматичних умовах виправданий і допомагає заощадити. Але в більшій частині України, де зими вирізняються сильними холодами і підвищеною кількістю опадів, такі універсальні покришки не можуть забезпечити належного рівня безпеки на в зимових умовах.
Новинки сезону
До найбільш значущих новинок на шинному ринку України сезону 2009-2010 можна віднести фрикційну нешиповану шину Bridgestone Blizzak DMV-1 (ціна залежно від розміру від $190). Ця шина призначена для автомобілів SUV-класу і створена для всіх видів зимових доріг. Як стверджують фахівці, новинка має хороше зчеплення на льоду.
У конструкції шини застосована новітня запатентована технологія Бріджстоун Tube Multicell Compound. Завдяки пористій будові протектор шини працює подібно до губки, вбираючи водяну мікроплівку, що утворюється між шиною і крижаним покриттям. Склад гумової суміші містить безліч bite-мікрочастинок. Ці частинки працюють на льоду як мікрошипи і, "вгризаючись" у лід, створюють чудове зчеплення з дорогою.
Ще одна модель Michelin X-Ice 2 (ціна залежно від розміру від $63) виготовлена з нової гумової суміші Flex-ice з блок протектором нової конструкції.
Тут немає звичних ламелей, вони замінені на мікропомпи які діють як мініатюрні насоси, видаляючи тонку плівку води. Також вони дають змогу збільшити жорсткість блоку протектора, що забезпечує хорошу керованість - в Україні представлені розмірності для більшості легкових авто і легких позашляховиків.
До цього ж класу шин можна віднести автошину Bridgestone Blizzak WS-60 (ціна залежно від розміру від $62).
Про популярність
У вищому ціновому сегменті, в цьому сезоні будуть популярні шини Nokian через свою розкрученість і достаток розмірностей. Bridgestone теж дуже добре продаватиметься. Michelin і Continental хоч і присутні на ринку України, але великих обсягів, найімовірніше, не буде. Такі шини, як правило, купують лише цінителі відомих Брендів.
Також як і завжди добре продаватимуться шини групи Goodyear , Dunlop , Fulda, Debica та Sava. У середньому ціновому і бюджетному сегменті зросте конкуренція між корейськими брендами, які за останні роки підняли рівень виробництва своїх шин. Йдеться насамперед про такі марки, як Kumho, Hankook і Nexen.
Крім того, варто зазначити, що компанія Kumho в Україні представляє широку лінійку зимових шин для будь-яких дорожніх умов. З шипованих автошин беззаперечним лідером є компанія Nokian зі своєю новинкою Nokian Hakkapeliitta 7, яка унікальна тим, що, крім того, що забезпечує хороше зчеплення з дорожнім покриттям, на будь-яких поверхнях вона має підвищений рівень комфорту завдяки технології Air Claw Technology, або технологія вакуумного зчеплення. Зменшує шум і покращує експлуатаційні якості шипів.
Коли краще купувати зимові шини
Зимові автошини краще купувати з кінця липня. Влітку (дуже вигідно) постачальники намагаються розпродати залишки минулого року пропонуючи дилерам дуже низькі ціни. Що в підсумку, позитивно позначаються на ціні для кінцевого споживача. Наприклад, шини 205/55 R16 Blizzak WS-60 влітку можна було купити за 850-900 грн.