Усі плюси та мінуси шипованої резини
Економія на резині! Таким девізом керуються 60% автовласників. І якщо деякі вважають за краще "не перевзуватися", тому встановлюють так звані всесезонні шини. Інші ж примудряються цілий рік кататися або на літній, або на шипованій гумі. Переконувати когось справа невдячна, але експерти в цій справі, та й сам досвід підказує, що це не найкращі рішення. До того ж, економлячи на одному, ми завжди "пролітаємо" на чомусь іншому.
"Всесезонка": брати чи не брати?
Якщо брати до уваги весь набір характеристик універсальної резини з маркуванням "M+S", то вони істотно не дотягують до зимової резини в зимовий час, а до літньої - в літній. Річ у тім, що у виробництві літніх комплектів у гумову суміш додають спеціальні добавки, що підвищують стійкість шин до підвищених температур. А особливість зимових покришок у тому, що вони не дубіють на морозі, при цьому зберігаючи свою еластичність і пружність. Що ж стосується універсальних покришок, то за температури нижче "-7 C" вони стають схожими на пластик. До чого може призвести їзда на таких шинах, здогадатися нескладно.
Варто зазначити, що в технології виробництва літніх і зимових автомобільних шин існує ціла низка відмінностей. І всі виробники, які хоч трохи поважають себе, випускають літні та зимові моделі, на підставі чого вибудовується весь процес виробництва і контрактних поставок під реалізацію. Зимові автошини виготовляються з липня по грудень, а літні - з січня по червень.
Обираємо зимову резину за правилами
Отже, прийнявши рішення все-таки додати кілька сотень до вартості всесезонної резини, і прикупити хороше зимове "взування", приступаємо до наступного етапу купівлі. При цьому правила і рекомендації виробників і досвідчених драйверів будуть тут не зайвими. Однаковий тип і розмір на всі колеса. Перевзути тільки одне або пару коліс, як примудряються робити деякі, не рекомендується. Заміна повинна проводитися на всі колеса автомобіля. При цьому всі шини мають бути одного типу і розміру і підходити під розмір дисків. При встановленні нових камерних шин потрібно обов'язково купити нові камери і ободні стрічки. Якщо йдеться про безкамерну резину, то потрібно докупити нові вентилі.
З шипами чи без?
Тут думки фахівців діаметрально розходяться. Як перші, так і другі радують плюсами і грішать мінусами. До плюсів не шипованих зимових шин можна віднести високий рівень зчеплення на сухому асфальті та на снігу, де їхні шиповані "побратими" можуть повестися як ковзани на льоду. Своєю чергою, для шипованих шин не страшна слизька ожеледь і поверхня з накатаного снігу. Якщо говорити про міські дороги, які покриваються скоринкою льоду вкрай рідко, навіть за мінус 30 градусів за Цельсієм, то відразу ж напрошується рішення купувати шини без шипів. А що, якщо доведеться кататися за місто, а що ще гірше, ДТП на льоду? Так що вибирати потрібно без поспіху.
Як ставляться до шипованої резини "за бугром"?
Деякі країни континентальної Європи (Німеччини, Франції, Швейцарії), то тут шипи заборонені через негативний вплив на дорожнє полотно. За несприятливих погодних умов автовласники "взувають" свої машини в літню резину і "натягують" ланцюги протиковзання.
У скандинавських країнах шиповані шини у зимовий час є обов'язковими. Взимку ви навіть не в'їдете в країну, якщо на вашому авто стоїть зимова резина без шипів. І рішення на кшталт "шиповки" тільки на передні колеса, в той час як задні - без шипів, тут не прокотить!
Шиповані шини тільки на передніх колесах…
Це ще один пунктик економії багатьох наших співвітчизників. Багато хто вважає, що вони убезпечать себе під час руху на заледенілій або накатаній трасі, якщо встановлять шиповану гуму тільки на ведучі колеса. Але на практиці все виходить по-іншому. З шипованими шинами на передній осі передньопривідного автомобіля справді простіше рушати і проходити засніжені ділянки. Але варто лише трохи загальмувати на слизькій дорозі, (а передні шиповані шини гальмуватимуть швидше й ефективніше, ніж задні не шиповані), то машину розверне задом наперед. Особливо небезпечна ця маніпуляція на різкому повороті.
Якщо шипована резина стоїть на задній осі задньопривідного авто, проблем з рушанням і прохідністю теж не буде, також її не буде розвертати при гальмуванні. Зате виникає наступна проблема - вона погано гальмує на льоду. Тож краще під час купівлі шипованої резини подбати про те, щоб усі колеса були "взуті" однаково.
Обираємо шиповані шини правильно
Якщо власник автомобіля купує зимову шиповану резину вперше, то може зіткнутися з проблемою вибору. Що ж означають усі написи на боковині покришки?
- Ширина покришки. Наприклад, на покришці ви побачили напис 185/75 R16C. Перше число тут завжди позначає ширину покришки - відстань між зовнішніми межами бічних поверхонь (вимірюється у шини в накачаному стані). У нашому випадку, ширина покришки становить 185 мм.
-
Висота бортика шини – позначається в процентному співвідношенні до ширини. У нашому прикладі, це 75%, 185х0,75=138,75 мм.
-
Конструкция – найпопулярнішою сьогодні вважається радіальна конструкція, яка виражається латинською літерою R.
-
Діаметр диска в дюймах – він ще називається посадковим диском і підбирається за маркуванням диска. У нашому випадку це 16 дюймів.
-
Посилена норма шаровості. Цей показник зустрічається тільки на тих шинах, які володіють посиленою нормою шаруватості і можуть використовуватися для мікроавтобусів і невеликого вантажного транспорту - позначається літерою C і означає "комерційна".
Також є такі показники, як індекс допустимого навантаження на одне колесо, швидкісний індекс, максимально допустимий тиск тощо.
Також під час вибору шини потрібно звертати увагу на ширину колеса. Що ширше колесо, то більша пляма його контакту з дорожнім полотном, то краще гальмування і швидший розгін. Але є у широких шин і свої мінуси: вища вартість, підвищена витрата палива, більше ризиків аквапланування, коли автомобіль стає некерованим під час потрапляння в калюжу.
Особливості встановлення
Отже, з вибором і купівлею шин впоралися, тепер їх потрібно правильно встановити. Під час монтажу нової гуми, необхідно переконатися в тому, що всередині немає сторонніх предметів, матеріалів і води. Якщо всередину потрапить рідина, це призведе до дисбалансу колеса, якого складно буде позбутися.
Усі шини мають бути одного типорозміру, інакше втрата стабільності керування машиною гарантована.
Деякі зимові покришки овідрізняються високим профілем. Під час монтажу такої гуми необхідно викрутити кермо в крайнє положення і перевірити, чи не торкається покришка кузова. Якщо встановити шини із занадто високим або широким профілем, то на поворотах колесо буде тертися об кузовні деталі автомобіля.